УДК 37.378 АНАЛІТИЧНИЙ КОНТЕНТ ФОРМУВАЛЬНОГО НАРАТИВУ ДЕОНТОЛОГІЧНО-ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ЛОГОПЕДІВ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-8-5
Анотація
У науковій статті розкриваються шляхи формування деонтологічно-професійної культури майбутніх учителів-логопедів як фундаментальної передумови становлення їх професійної ідентичності. Представлено оглядовий аналіз критеріальних складових деонтологічно-професійної культури, визначено та обґрунтовано концептуальні засади, зміст та структуру дидактичної моделі формування деонтологічно-професійної культури, теоретичні та практичні аспекти її реалізації.
Авторки наголошують, що головним завданням підготовки висококваліфікованих педагогів спеціальної освіти є розкриття інноваційного потенціалу кожного студента, розвиток їх соціальних, особистісних та творчих якостей, що стає можливим завдяки впровадженню методу case-study.
Посилання
Zadorozhna-Kniahnytska, L. (2020). Formation of individual educational trajectory of Master students – future education managers in the process of professional training. Innovative Pedagogy, 20, 125–130 (ukr).
Myronova, S. & Dokuchyna, T. (2019). Independent work of students in preparation for final certification in the specialty "016 Special Education". Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University. (ukr).
Poliakova, H. (2011). Features of the formation of future scientific and pedagogical personnel of higher qualification in the process of deontological training in graduate school. Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynskyi, 3–4, 3–9 (ukr).
Savinova, N. (2014). Humanistic ideas of tolerance in the pedagogical heritage of V. Sukhomlynsky. Scientific Bulletin of V. O. Sukhomlynskyi Mykolayiv State University, 1(46), 120–125 (ukr).
Savinova, N. V., Berehova, M. I. & Kyterzhynska, K. M. (2021). Criteria-indicative base for professional culture formation in future speech therapists. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education ― Khortytsia National Educational and Rehabilitational Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 2(5). 139–152. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-15 (ukr).
Syniov, V., Suprun, D., & Sheremet, M. (2020). Trends in professional training of special education specialists in the higher education system. Higher Education of Ukraine, (1), 34–42. 10.31392/NPU-VOU.2020.1(76).05 (ukr).
Surmin, Y. (2015). Case method: formation and development in Ukraine. Bulletin of the National Academy of Public Administration under the President of Ukraine, (2), 19–28 (ukr).
Khliestova, S. (2011). Formation of deontological culture of students in higher educational institutions in the process of social and educational work (Doctoral dissertation, National Pedagogical Dragomanov University) (ukr).
Khoruzha, L. & Novak, M. (2021). Formation of professional ethics of a higher education teacher in solving pedagogical tasks. Young Scientist, 10(98), 296–298. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-10-98-61 (ukr).
Shevtsov, A. G. & Lastochkina, O. V. (2021). Contemporary conceptual discourse on blended and hybrid learning. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education ― Khortytsia National Educational and Rehabilitational Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 2(5). 91–103. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-10 (ukr).
Shepliakova, I. (2018). Formation of deontological culture of future social pedagogues in a social and educational environment of higher education institution (Doctoral dissertation, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University) (ukr).
Shkarlet, S. (2022). Education of Ukraine in conditions of martial law. Innovative and project activity : Scientific and methodological collection : Bukrek Publishers (ukr).