УДК 378.013 ПОЄДНАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО, КОНТЕКСТНОГО ТА АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДІВ ДО МАГІСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-6-1

  • Олександр Іванович Іваницький Запорізький національний університет м. Запоріжжя https://orcid.org/0000-0002-3351-0571
  • Світлана Григорівна Іваницька Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія м. Запоріжжя https://orcid.org/0000-0003-1677-1013
  • Надія Сергіївна Сузанська Запорізький національний університет м. Запоріжжя https://orcid.org/0000-0003-4662-2748
Ключові слова: поєднання компетентнісного, акмеологічного та контекстного підходів, методична система, компетентність, майбутній педагог закладу вищої освіти, професійна підготовка

Анотація

У науково-методичній статті представлено авторську розробку методичної системи професійної підготовки майбутніх педагогів закладів вищої освіти на основі поєднання компетентнісного, контекстного та акмеологічного підходів до цієї підготовки. Таке поєднання полягає у стратегічній орієнтації на формування елементів авторської системи діяльності майбутніх педагогів закладів вищої освіти шляхом виділення інтегральної, загальних і фахових компетентностей, які необхідно сформувати у цих фахівців, змісту, форм, методів і засобів цього формування на контекстній та акмеологічній основі. Зміна структури цієї підготовки ґрунтується на трьох видозмінах навчального процесу.

Біографії авторів

Олександр Іванович Іваницький, Запорізький національний університет м. Запоріжжя

завідувач кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності, доктор педагогічних наук, професор

Світлана Григорівна Іваницька, Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія м. Запоріжжя

викладач соціогуманітарних дисциплін, доктор історичних наук, доцент

Надія Сергіївна Сузанська , Запорізький національний університет м. Запоріжжя

студентка II курсу магістратури

Посилання

Verbickij, A. A. (1991). Active teaching methods in higher education: contextual approach : Vysshaya shkola (rus).
Dereka, T. (2017). Development of acmeology (20s of the XX century – beginning of the XXI century): stages of formation and their characteristics. Osvitolohiia. Iss.6. 76–80 (ukr).
Dubaseniuk, O. A. (2015). Acmoelogical approach as a strategic reference point for personality-oriented pedagogical education. Problems of Education: collection of scientific works, 84, 25–31 (ukr).
Dubaseniuk, O. A. (2010). Fundamental acmeology: principles of improving the professional and pedagogical training of future teachers. Acmeology in Ukraine. 1, 18–25. (ukr).
Ivanytskyi, O., Panichuk, M., Sycheva, S. (2021). The modernization of master’s training of future teachers for higher education institutions in the conditions of digitalization of educational space. Pedagogical Sciences: Theory and Practice : «Helvetyka» Publishing House. Issue 3 (39), 69–76. (ukr).
On Higher Education: Law of Ukraine of July 1, 2014 № 1556-VII : Verkhovna Rada of Ukraine https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (ukr).
On education: Law of Ukraine of September 5, 2017 № 2145-VIII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. (ukr).
Ohneviuk, V. O., & Sysoieva, S. O. (Eds.). (2013). Educology : Publishing House PH «Edelweiss» (ukr).
Paljchevsjkyj, S. S. (2008). Acmeology : textbook : Kondor (ukr).
Prokopenko, A. O. (2021). Methodological approaches to the study of the pedagogical concept of education of future teachers in the conditions of digitalization of education. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal / [editorial board : V. Nechyporenko (chief editor) and others] : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitational Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 2(5). 45–54 https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-5 (ukr).
Rybalko, L. S. (2008). Acmeological principles of professional and pedagogical self-realization of the future teacher: abstract of the thesis for the degree of Doctor of Pedagogical Sciences : H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University (ukr).
Standard of higher education of Ukraine. Second (master's) level, field of knowledge - 01 Education / Pedagogy, specialty - 011 Educational, pedagogical sciences. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 11.05.2021 r. No 520. https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti (Access.: 05.2022) (ukr).
Berns, Robert G. & Erickson, Patricia M. (2001). Contextual Teaching and Learning: Preparing Students
for the New Economy. The Highlight Zone: Research and Work. 5, 1–8. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.453.3887&rep =rep1&type=pdf (Access.: 05.2022) (eng).
Devlin, Marcia & Samarawickrema, Gayani. (2010). The criteria of effective teaching in a changing higher education context. Higher Education Research & Development. Vol. 29, No. 2, April. 111–124 (eng).
Опубліковано
2022-11-04