УДК 378.04:37.01 ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ СЕРВІСІВ ТА ІНСТРУМЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-10
Анотація
Наукова стаття присвячена питанням підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема використання сучасних цифрових сервісів, інструментів, інформаційних технологій та ресурсів у дистанційному та змішаному навчанні у закладах вищої педагогічної освіти.
Метою статті є: узагальнення сучасних засобів навчання, зокрема цифрових сервісів та інструментів, які доцільно використовувати в дистанційному та змішаному форматі навчання у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Представлено нормативно-правову базу, в якій детерміновано необхідність активного впровадження комп’ютерних освітніх технологій та підвищення цифрової компетентності науково-педагогічних працівників. Розкрито сутність поняття «цифрова компетентність». Представлено класифікацію сучасних засобів навчання, які використовуються у підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва у дистанційній і змішаній формі навчання та визначено вимоги до їхнього застосування.
Посилання
Conceptual-referential framework of digital competence of pedagogical and scientific-pedagogical workers (project) (2021). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text(Access:02.09.22)(ukr).
Digital competence framework for citizens of Ukraine. 2021. https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20 %D0%A6%D0%9A.pdf (Access: 09.02.2022) (ukr).
Havrilova, L. H. (2012). The use of musical multimedia programs, electronic schools and simulators in the formation of informational competence of future music teachers. Modern information technologies and innovative methods of training in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. Issue 32. 261–265 (ukr).
Henseruk, H. R. (2019). Digital competence as one of the professionally significant competences of future teachers. Open Educational E-environment of a Modern University. Issue 6. 8–16 (ukr).
Hevko, I. V. (2020). Application of digital information resources in distance learning. Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. SocialWork) : scientificjournal : Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council, Iss. 1(2). 111–119. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-2-11 (ukr).
Hurevych,R. S. (2007). Formation of information competence of future teachers by means of multimedia technologies. Scientific Notes. Series: Pedagogy. № 7. 37–44 (ukr).
Lokareva, Yu. V. (2011). Multimedia technologies as a means of optimizing the professional development of future music teachers. Problems of Modern Pedagogical Education. Series: Pedagogy and psychology. Issue 32. 15–18 (ukr).
Mu,Wenlong&Sobchenko, T. M. (2022). Music Education in the Age of Digitalization in the People's Republic of China. XXI International scientific and practical conference "Management skills of the head of an educational institution", "Management of projects in the field of science, education, innovation and informatization", "Management of innovative activities in education and production": materials of All-Ukrainian scientific and practical seminars (March 10–11, 2022, Poltava)/ general ed. M. V. Hrynyova. Poltava. 57–59 (ukr).
Oliinyk, V. V., Kasian S. P.,. Liakhotska L. L.&Bondarenko L. V. (Eds). (2019). The technology of mixed learning in the system of open postgraduate education: a textbook / State University of Management "University of Management" (ukr).
Ovcharuk, O. (2019). Digital competence of teachers: international trends and frameworks. A New Pedagogical Thought. Issue 100. № 4. 52–55. (ukr).
Petrova, L. H. (2019). Media literacy in the digital society. Information and Digital Competence of the Teacher. Issue 2. Sumy: «Mriia» Publishing 49–52. (ukr).
Romanenko, I. and others (2010).Distance Learning. Basics, concepts, perspectives: teaching manual for higher education students : NTU "KhPI"(ukr).
Sobchenko, T. (2021). Formation of digital competence in the training of future teachers in Ukraine and the People's Republic of China. Scientific Bulletin of MSU. "Pedagogy and Psychology" series. Iss. 1. Vol. 7. 103–112 (ukr).
The concept of development of digital competencies (2021). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text(Access:02.09.22)(ukr).
The concept of pedagogical education (2018).https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti(ukr).
Toporivska, Ya. (2009). Possibilities of using computer technologies in the professional training of future music teachers. Scientific Notes. Series: Pedagogy. No. 2. 57–61 (ukr).
Tsyunyak, O. P. (2021). The use of digital technologies in the professional training of future teachers in institutions of higher education. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools 128–132 (ukr).