УДК: 37.013.42:159.923.2(045) ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-19

Ключові слова: інтелект, соціальний інтелект, емоційний інтелект, фахівці соціальної сфери, емоційний інтелект майбутніх фахівців соціальної сфери

Анотація

У науково-оглядовій статті проаналізовано особливості формування емоційного інтелекту у майбутніх фахівців соціальної сфери. Схарактеризовано наукові джерела для визначення сутності та змісту понять «соціальний інтелект» та «емоційний інтелект». Прослідковано зв’язок між емоційним та соціальним інтелектами. Визначено емоційний інтелект майбутніх фахівців соціальної сфери як важливу складову формування їх психологічної культури та становлення професійного розвитку, становлення міжособистісних професійних відносин та розвитку соціальної свідомості тощо. Авторка дійшла висновку, що емоційний інтелект поєднує в собі контроль над емоціями, що базується на інтелектуальних здібностях особистості, здатність використовувати емоції для активізації мислення людини, можливість розуміти і визначати причини вияву як власних емоцій, так і інших людей. З’ясовано, що майбутні фахівці мають чітко усвідомлювати вплив емоційної сфери на усі сфери життєдіяльності, а емоційні переживання сприймати як важливі цінності.

Біографія автора

Алла Анатоліївна Харківська, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-02-28