УДК 376.056.2/.3+373-056.2/.3]:0 ОСОБЛИВОСТІ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У СФЕРІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-11
Анотація
Орієнтація України на європейську освіту, переосмислення спеціальною педагогікою окремих концептуальних положень потребує інноваційних науково-прикладних досліджень. Метою наукової статті є визначення вимог до наукових досліджень у сфері спеціальної та інклюзивної освіти, прийомів урахування психофізичних особливостей осіб з особливими освітніми потребами. Визначено, що наукові дослідження мають, з одного боку, відповідати загальним вимогам педагогічних досліджень, а, з іншого – специфічним, обумовленим специфікою закладів та респондентів. Методика, процедура дослідження повинні адаптуватися до особливостей пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери осіб, особливостей родини; необхідно правильно використовувати термінологію. Результативність досліджень підвищується, якщо їхній дизайн є спланованим, системним, а процедура враховує специфіку. Задля інтеграції української спеціальної педагогіки у світовий простір важливо орієнтуватися й на закордонні практики.