УДК 378.091.313:53:378.147 :159. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНТЕРНАЛЬНОСТІ ЯК ЧИННИКА ГОТОВНОСТІ ДО ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-9

Ключові слова: психолого-педагогічні умови, особистісно-професійний саморозвиток, інтернальність, внутрішній чинник, майбутні психологи

Анотація

У науково-методичній статті розглянуто психолого-педагогічні умови особистісного та
професійного самовдосконалення майбутніх фахівців, зокрема студентів-психологів. До таких умов
належать технології самоосвіти та самовиховання, спеціально розроблені форми, методи та
методики інтерактивної роботи, орієнтовані на стимулювання мотивації та збагачення ресурсів
саморозвитку. В процесі професійної підготовки майбутніх психологів визначальне значення мають
спеціально розроблені навчальні заняття за умов дотримання специфічних змістовно-методичних
вимог щодо цілеспрямованої підготовки здобувачів вищої освіти до особистісно-професійного
саморозвитку. Зазвичай така підготовка реалізується за допомогою активізації внутрішніх чинників
процесу самовдосконалення, одним з яких є інтернальність – особистісна властивість, що набуває
особливої значущості у контексті специфіки професійної діяльності психолога. Зроблене
припущення, що ефективною психолого-педагогічною умовою формування інтернальності як
чинника особистісно-професійного саморозвитку майбутніх психологів є спеціально організована
навчальна діяльність. У зв’язку з цим розроблено навчальний спецкурс «Теоретико-методичні основи
формування інтернальності майбутніх психологів». У статті сформульовано мету та завдання,
розкрито структуру спецкурсу, зміст аудиторної та самостійної роботи, запропоновано форми
контролю.

Біографія автора

Тетяна Сергіївна Кетлер-Митницька, Хортицька національна академія

кандидат психологічних наук

Опубліковано
2024-03-01