УДК 376.056.2/.3+373-056.2/.3]:0 ОСОБЛИВОСТІ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У СФЕРІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-11

  • Світлана Петрівна Миронова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-9418-9128
Ключові слова: науково-дослідна діяльність, наукові дослідження, спеціальна та інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, спеціальність 016 Спеціальна освіта, спеціальна педагогіка

Анотація

Орієнтація України на європейську освіту, переосмислення спеціальною педагогікою окремих концептуальних положень потребує інноваційних науково-прикладних досліджень. Метою наукової статті є визначення вимог до наукових досліджень у сфері спеціальної та інклюзивної освіти, прийомів урахування психофізичних особливостей осіб з особливими освітніми потребами. Визначено, що наукові дослідження мають, з одного боку, відповідати загальним вимогам педагогічних досліджень, а, з іншого – специфічним, обумовленим специфікою закладів та респондентів. Методика, процедура дослідження повинні адаптуватися до особливостей пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери осіб, особливостей родини; необхідно правильно використовувати термінологію. Результативність досліджень підвищується, якщо їхній дизайн є спланованим, системним, а процедура враховує специфіку. Задля інтеграції української спеціальної педагогіки у світовий простір важливо орієнтуватися й на закордонні практики.

Біографія автора

Світлана Петрівна Миронова, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

докторка педагогічних наук, професорка

Опубліковано
2024-06-22