УДК: 376.37:159.922.736.3 ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ДО ШКОЛИ В УЧНІВ ПЕРШОГО КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-13

Ключові слова: навчальний процес, дезадаптація, психологічна адаптація до школи, аспекти адаптації першокласників до школи (особистісний, соціально-психологічний

Анотація

Наукова стаття присвячена проблемі психологічної адаптації до школи учнів першого класу з порушеннями мовлення в умовах інклюзивного освітнього середовища. В статті окреслено сутність понять адаптація та дезадаптація до школи, визначено низку чинників, що зумовлюють труднощі у навчанні (ендогенні та екзогенні), обґрунтовано актуальність залучення дітей з порушеннями мовлення до інклюзивного навчання з метою їх соціалізації. Авторами подано результати емпіричного дослідження, відповідно яких особистісний, соціально-психологічний та психофізіологічний аспекти психологічної адаптації учнів першого класу із порушеннями мовлення сформовано на недостатньому рівні, тобто, порушення мовлення є дестабілізуючим фактором у процесі психологічної адаптації учнів до школи. За результатами опитування фахівців команди-супроводу виявлено недостатній рівень сформованості їхньої професійної компетентності та потребу у її підвищенні (семінари, тренінги, вебінари) щодо забезпечення психологічної адаптації учнів першого класу із порушеннями мовлення до школи в умовах інклюзивного середовища.

Біографії авторів

Оксана Петрівна Таран, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат психологічних наук, доцент

Маргарита Олексіївна Саліонович, Київський університет імені Бориса Грінченка

здобувачка другого (магістерського) освітнього рівня

Опубліковано
2024-02-29