УДК : 616.89-008.434 КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ДІАГНОСТИКИ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ ОРГАНІЧНОГО ГЕНЕЗУ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-12

  • Наталія Георгіївна Пахомова Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка http://orcid.org/0000-0002-8332-8188
  • Анна Валеріївна Лук’яненко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка http://orcid.org/0000-0003-3618-9119
Ключові слова: спеціальна педагогіка, мовленнєві порушення, порушення органічного генезу,, діагностика, електроенцефалографія головного мозку, комплексний підхід.

Анотація

У науковій статті розглядається проблема комплексної діагностики розладів мовлення органічного генезу. Представлено головні особливості розладів мовлення органічного генезу, причини їхнього виникнення, а також методи комплексної діагностики. Описані можливі порушення в різних ділянках головного мозку з позицій нейрофізіологічного і нейропсихолінгвістичного підходів. На підставі результатів експериментального дослідження доведено, що саме метод електроенцефалографії допомагає визначити точну локалізацію і ступінь ураження головного мозку. Крім цього доведено, що для встановлення точного діагнозу і проведення найбільш адекватної для того чи іншого випадку типу корекції на діагностичному етапі обстеження потрібно залучати фахівців різних галузей (медичної та психолого-педагогічної), адже саме інтеграція медико-психолого-педагогічних знань в питаннях діагностики мовленнєвих порушень органічного генезу допоможе досягти стійкого результату корекційної роботи і пришвидшити темпи соціалізації осіб із порушеннями мовлення.

Біографії авторів

Наталія Георгіївна Пахомова, Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка

доктор педагогічних наук, професор

Анна Валеріївна Лук’яненко, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка

аспірантка

Опубліковано
2024-02-28