УДК: 378.014.24(4) ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ: МІЖНАРОДНІ ВЕКТОРИ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-13
Анотація
Актуальність науково-оглядового дослідження зумовлена новою фазою інтернаціоналізації вищої освіти: переходом від зовнішньої інтернаціоналізації із сильним акцентом на невелику еліту мобільних студентів, викладачів та програм до внутрішньої інтернаціоналізації, відкритої для всіх членів академічної спільноти. Мета роботи – визначити актуальні тенденції інтернаціоналізації вищої освіти в країнах Європи, детально розглянути аспекти діяльності провідних університетів з розробки та реалізації стратегії інтернаціоналізації. У статті розглядаються особливості реалізації політики інтернаціоналізації вищої освіти Німеччини, Великобританії, Італії, Польщі. Проаналізовано основні документи, що регулюють процес інтернаціоналізації на міждержавному рівні.
У ході дослідження були виділені і описані основні зміни процесу інтернаціоналізації в Європі, що відбулися в останні десятиліття. Зроблені висновки про те, що процес інтернаціоналізації, основною метою якого виступає підвищення якості освіти і науково-дослідної діяльності, стає стратегічним напрямом діяльності закладів вищої освіти; пильна увага приділяється забезпеченню умов для формування міжкультурних компетенцій у всіх студентів.