УДК: 378: 376-051 (043.3) ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ У СВІТЛІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-6

  • Лілія Іванівна Нічуговська Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0002-3704-8126
  • Людмила Миколаївна Ніколенко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара https://orcid.org/0000-0001-8708-3117
Ключові слова: професійна мобільність, педагогічна компетентність, спеціальна освіта, педагог спеціальної освіти, заклади вищої освіти, здобувачі вищої освіти, компетентнісний підхід

Анотація

Наукова стаття стосується важливої проблеми розвитку професійної мобільності майбутніх педагогів спеціальної освіти, вирішення якої актуалізовано суттєвими змінами в практиці корекційної роботи та підходах до її організації як у спеціальних, так і в інклюзивних закладах, зміст діяльності яких значно переструктуровується в умовах воєнного часу. Вирішення цієї проблеми потребує від закладів вищої освіти швидкого реагування на запити й виклики освітньої практики та приділення особливої уваги оновленню змісту підготовки корекційних педагогів в аспекті формування навичок особистісної та професійної мобільності.

У статті проаналізовані наукові погляди на феномен професійної мобільності, означені теоретико-методологічні основи розвитку професійної мобільності майбутніх педагогів спеціальної освіти (концептуальні підходи, принципи та організаційно-педагогічні умови). Передбачається, що в подальшому розбудована на цих наукових засадах технологія розвитку професійної мобільності педагога спеціальної освіти дасть високоякісний результат.

Біографії авторів

Лілія Іванівна Нічуговська, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

доктор педагогічних наук, професор

Людмила Миколаївна Ніколенко, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

кандидат педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-02-23