УДК: 378.014:005.6 СУЧАСНІ СТАНДАРТИ ТА ПОКАЗНИКИ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

DOI :https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-5

  • Любомира Василівна Ілійчук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ https://orcid.org/0000-0003-4274-6903
Ключові слова: якість, вища освіта, якість вищої освіти, забезпечення якості, критерії і показники оцінювання якості, професійна підготовка

Анотація

Актуальність науково-оглядової розвідки визначається сучасними глобалізаційними процесами, які зумовлюють необхідність забезпечення якості вищої освіти, її інтеграцію у європейський і світовий освітній простір, що є однією із ключових цілей реформування системи вищої освіти в Україні.У статті обґрунтовано ключові положення щодо забезпечення якості вищої освіти у контексті вимог чинного законодавства і міжнародних стандартів. Розглянуто міжнародні та вітчизняні стандарти оцінювання якості професійної підготовки майбутніх фахівців. Здійснено огляд наукових робіт різних авторів, які визначають критерії і показники оцінювання якості вищої освіти у сучасних університетах.Зауважено, що важливим інструментом оцінювання якості вищої освіти є комплексне вивчення громадської думки здобувачів, яке дозволяє швидко й оперативно отримати інформацію про якість надання освітніх послуг. Представлено результати опитування студентів щодо необхідності підвищення якості вищої освіти, застосування показників її оцінювання.

Біографія автора

Любомира Василівна Ілійчук, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ

кандидат педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-02-23