УДК: 378:355.01:159.9 ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЯК ІНДИКАТОР ЯКОСТІ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-20
Анотація
У статті закцентовано, що збройна агресія росії проти України значною мірою вплинула на безпекову ситуацію та погіршення психологічного стану учасників освітнього процесу, що є небезпечним явищем у контексті забезпечення якості освіти. Наголошено на необхідності створення безпечного освітнього середовища для зменшення впливу факторів ризику на психічне здоров’я здобувачів і працівників. З’ясовано виклики, які постали перед психологічною службою в системі освіти під час війни. Висвітлено особливості надання психосоціальної підтримки постраждалим внаслідок війни, а також механізми психологічної самодопомоги. Розкрито шляхи реалізації освітньої політики щодо надання психосоціальної підтримки учасникам освітнього процесу в умовах війни. Доведено, що психоемоційний стан здобувачів впродовж дії воєнного стану зазнав суттєвих змін, що вплинуло на послаблення навчальної мотивації і погіршення результатів навчання. Це вимагає психосоціальної підтримки учасників освітнього процесу як необхідної умови забезпечення якості освіти в умовах війни.