УДК 530:378.004 ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНОГО УЯВЛЕННЯ В УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ПРО ФІЗИЧНУ КАРТИНУ СВІТУ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-5

Ключові слова: фізична картина світу, система фізичних знань, узагальнюючий урок, сучасна фізика, нанонаука, наносвіт, навчально-пізнавальна діяльність

Анотація

У науково-методичній статті виділено напрями формування уявлення учнів старшої школи про фізичну картину світу, зокрема, поглиблене вивчення історії становлення фізичних картин світу та біографій і наукової спадщини вчених-фізиків, творців цих картин світу; виділення доступних для вивчення учнями елементів сучасної фізичної картини світу та введення їх до змісту навчання фізики;  знайомство у процесі навчання фізики з методами наукового пізнання, висвітлення гносеологічних аспектів фізики. Обгрунтовано важливу роль мотиваційного аспекту формування уявлення про фізичну картину світу. Показано, що цілеспрямована діяльність вчителя з формування в учнів старшої школи уявлення про фізичну картину світу найбільш ефективно здійснюється на узагальнюючих уроках, на яких вчитель у спільній навчальній діяльності з учнями виділяють основні фізичні теорії та ідеї, закони і закономірності, встановлюють причинно-наслідкові зв`язки між явищами.

Біографія автора

Ян Романович Цвірко, Запорізький національний університет

аспірант

Опубліковано
2024-04-10
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ