УДК 316:37.018.32 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО РЕСУРСНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ІНТЕРНАТНОГО ТИПУ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-19
Анотація
У статті проаналізовано теоретико-методологічне значення концепцій соціального ресурсного потенціалу та соціального капіталу для дослідження діяльності освітніх закладів інтернатного типу. За результатами методологічного порівняння основних підходів до визначення сутності соціального ресурсного потенціалу та соціального капіталу закладу освіти встановлено, що соціальний ресурсний потенціал школи-інтернату репрезентує здатність фахівців, які беруть участь у взаємодії, забезпечити кумуляцію всіх компонентів соціальних ресурсів цього освітньо-виховного закладу, здійснити систему заходів щодо освіти, соціалізації, реабілітації, соціального захисту, сприяння життєвому устрою вихованців. Соціальний капітал школи-інтернату інтерпретовано як мережу соціальних зв’язків, що утворюють простір, який складається із взаємозалежних соціальних позицій. Узагальнено та систематизовано відмінності між природними та соціальними ресурсами, системно охарактеризовано основні дискурси- операнти поняття «потенціал». Сутність соціалізаційного потенціалу суспільства визначено як сукупність можливостей, наявних для здійснення соціалізаційного впливу на особистість з метою формування затребуваних соціальних якостей.