УДК 37.011.33 ІНТЕРПРЕТАЦІЯ КОНЦЕПТУ «ВИХОВНА СИСТЕМА» У ПЕДАГОГІЧНІЙ НАУЦІ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2019-1-4

Ключові слова: система, виховна система, освітньо-реабілітаційний заклад, вихований процес, виховання

Анотація

У статті розкрито суть одного із основних понять педагогічної науки – «виховна система». Для глибшого розуміння цього явища було розглянуто підходи науковців до  тлумачення поняття «система»; здійснено аналіз підходів науковців до визначення суті концепту «виховна система». В процесі аналізу було встановлено, що найчастіше «виховна система» трактується   як   певна   сукупність   взаємопов’язаних   компонентів;   у   визначеннях поняття «виховна система» виділяються загальні і конкретні властивості виховної системи, її функції: забезпечує реалізацію цілей, сприяє всебічному гармонійному розвитку особистості, створює простір для самореалізації особистості та її життєздійснення тощо. У нашому дослідженні поняття «виховна система» розглядається як упорядкована сукупність компонентів, злагоджене функціонування яких забезпечує розвиток  та  самореалізацію  учасників  педагогічного  процесу. В процесі наукового пошуку було сформульовано концепт «виховна система освітньо- реабілітаційного закладу», під яким ми розуміємо упорядковану сукупність компонентів, гармонійне функціонування яких забезпечує розвиток та самореалізацію всіх учасників виховного процесу освітньо-реабілітаційного закладу. Отримані висновки дозволять виявити ключові методологічні моменти проектування процесу розвитку виховної системи освітньо- реабілітаційного закладу.

Біографія автора

Олена Леонтіївна Позднякова , Хортицька національна академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-03-04
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ