УДК 378:376(043.5) СИСТЕМНО-ІНСТИТУЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНИХ ПРІОРИТЕТІВ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ПРАКТИКИ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-14

Ключові слова: інклюзивне навчання, діти з особливими освітніми потребами, кадрове забезпечення системи інклюзивної освіти, ресурсно-методичний центр з інклюзивної освіти, Нова українська школа

Анотація

У науково-методичній статті здійснено комплексний аналіз системно-інституційних засад і
змістовно-методичної специфіки діяльності закладу вищої освіти за напрямом підготовки
кваліфікованих кадрів для потреб інклюзивної загальноосвітньої практики, що активно
поширюється в Україні в рамках реформи з розбудови Нової української школи. На прикладі досвіду
Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії розкрито можливості оптимізації
діяльності закладу вищої освіти як ресурсно-методичного центру з проблем інклюзивного навчання
дітей та молоді з особливими освітніми потребами. Конкретизовано напрями системної
імплементації національних пріоритетів кадрового забезпечення інклюзивної загальноосвітньої
практики при підготовці фахівців за спеціальностями «Спеціальна освіта. Логопедія», «Початкова
освіта», «Соціальна робота», «Психологія», «Фізична терапія, ерготерапія» через використання в
навчальному процесі інноваційних методик і технологій, реалізації комплексно-міждисциплінарного
підходу до підготовки фахівців, забезпечення їхньої багатопрофільної готовності до роботи над
мультигалузевими проєктами в міждисциплінарних командах, до надання кожній дитині з особливими
освітніми потребами індивідуалізованої допомоги для інтенсифікації її соціально-комунікативного
розвитку, адекватного опанування соціальних ролей, інтеріоризації суспільно значущих
комунікативних норм. Розглянуто значення фахової практики для ознайомлення майбутніх
спеціалістів з особливостями реалізації структурно-функціональної моделі інклюзивної освіти на
системно-інституційному рівні і для набуття ними актуального досвіду роботи з різними
категоріями дітей з особливими освітніми потребами.

Біографія автора

Валентина Василівна Нечипоренко, Хортицька національна академія

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-03-01