УДК: 378: 376-051 (043.3) РОЗВИТОК ІНКЛЮЗИВНО ОРІЄНТОВАНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-11
Анотація
Наукову статтю присвячено проблемі розвитку інклюзивно орієнтованих компетентностей
майбутніх педагогів спеціальної освіти в умовах магістерської підготовки. Виявлено компоненти,
що забезпечують позитивну динаміку цього процесу в системі університетської освіти, серед яких:
мотиваційний, когнітивний, операційний та рефлексивний. Акцентовано увагу на професійному
становленні як домінуючому чиннику розвитку інклюзивно орієнтованих компетентностей за
рахунок методологічного узгодження теоретичної і практичної підготовки студентів
магістратури. Запропоновано концептуальну модель розвитку інклюзивно орієнтованих
компетентностей здобувачів вищої освіти за структурою «чотиривимірної моделі» ЮНЕСКО,
котра спрямована на раціональне поєднання самовизначення, самосвідомості майбутніх фахівців з
формуванням ціннісних орієнтацій, вдосконаленням фахових компетентностей, творчого мислення,
адекватної самооцінки та усвідомленням сучасної філософії в контексті розуміння, що усі діти,
незважаючи на особливості їхнього психофізичного розвитку, є важливими членами суспільства і
мають права на рівні з іншими, зокрема щодо отримання освіти.