УДК 37.013.3:929 РОЛЬ І МІСЦЕ ВЧЕННЯ ПРО СИСТЕМАТИЗАЦІЮ В НАУКОВІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ ТА ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-3

Ключові слова: методологія педагогіки, освітня практика, педагогічна теорія, періодична система хімічних елементів, систематизація, системний підхід

Анотація

У науковій статті розглядається вчення про систематизацію науково-педагогічного знання,
визначається його роль і місце в теорії й методології педагогіки та освітній практиці. Встановлено
зв’язок впливу розвитку методологічного за своїм значенням вчення про систематизацію в
педагогіці на перебіг сучасної методолого-інформаційної кризи науково-педагогічного знання.
Сучасний кризовий стан у систематизації вже накопичених науково-педагогічних знань й іще
переважна орієнтація дослідників на отримання несистемного педагогічного знання і обумовлює
актуальність методологічного усвідомлення ролі і місця вчення про систематизацію.
У статті розглянуті основні форми систематизації, роль і місце вчення про систематизацію
у методології педагогіки, множинність і поліаспектність визначень поняття систематизації в
науковій теорії й освітній практиці, що претендує на роль універсального діалектичного методу. На
прикладі застосування історико-біографічного методу до життєпису Д. І. Менделєєва встановлено
подібність і спільність систематизації для наукової діяльності вченого і освітньої практичної
діяльності викладача.

Біографія автора

Анатолій Іванович Павленко, Хортицька національна академія

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-03-01
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ