УДК 378.4.018.43.016:796]:613 ЗАСОБИ ДІАГНОСТИКИ РЕЖИМУ ДНЯ ТА СТАНУ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ (НА ПРИКЛАДІ ПРАКТИЧНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ВІДКРИТИХ ЕЛЕКТРОННИХ КУРСІВ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ)

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-7

Ключові слова: студенти, десинхроноз, адаптація, моніторинг здоров’я, діагностика здоров’я, електронне навчання, Moodle

Анотація

У науковій статті представлені результати дослідження проблеми використання доступних засобів діагностики режиму дня та стану здоров’я студентів на прикладі створення відкритих електронних курсів у класичному університеті. Метою дослідження було здійснення діагностики стану здоров’я студентів шляхом створення хронобіологічного паспорту за допомогою доступних електронних засобів. У дослідженні взяли участь 70 студентів (6 юнаків та 64 дівчини) перших курсів навчання (18–19 років), які навчаються в ХНУ імені В. Н. Каразіна. Всі використані нами методики були автоматизовані елементами системи LMS Moodle та автоматично розраховували результат, надаючи практичні поради студентам, які мали доступ до відкритого електронного курсу. Наша увага була зосереджена на аналізі даних хронобіологічних паспортів. Дослідження виявило хронічні десинхронози або схильність до них у  студентів вечірнього та аритмічного типу добових ритмів, що актуалізувало у них перегляд розпорядку дня, а також врахування індивідуальних особливостей при плануванні режиму дня та періодів денної працездатності, режимів «праці та відпочинку», «сну та пильнування», «активності та спокою». Використання електронних засобів діагностики (хронобіологічного паспорту) дає змогу отримувати відомості щодо змін у стані здоров’я студентів та режиму їхнього дня, а також здійснювати моніторинг цих змін протягом року.

Біографії авторів

Ганна Миколаївна Тимченко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат біологічних наук, доцент

Anastasiia Litvinova, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2024-02-28