УДК: 378: 376-051 (043.3) ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ У СВІТЛІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-6
Анотація
Наукова стаття стосується важливої проблеми розвитку професійної мобільності майбутніх педагогів спеціальної освіти, вирішення якої актуалізовано суттєвими змінами в практиці корекційної роботи та підходах до її організації як у спеціальних, так і в інклюзивних закладах, зміст діяльності яких значно переструктуровується в умовах воєнного часу. Вирішення цієї проблеми потребує від закладів вищої освіти швидкого реагування на запити й виклики освітньої практики та приділення особливої уваги оновленню змісту підготовки корекційних педагогів в аспекті формування навичок особистісної та професійної мобільності.
У статті проаналізовані наукові погляди на феномен професійної мобільності, означені теоретико-методологічні основи розвитку професійної мобільності майбутніх педагогів спеціальної освіти (концептуальні підходи, принципи та організаційно-педагогічні умови). Передбачається, що в подальшому розбудована на цих наукових засадах технологія розвитку професійної мобільності педагога спеціальної освіти дасть високоякісний результат.