ЗНАЧЕННЯ КЕЙС-НАВЧАННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ У КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗДАТНОСТІ ЗДІЙСНЮВАТИ САМООЦІНЮВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2025-12-3
Анотація
У статті на прикладі організації робочих груп керівників закладів загальної середньої освіти, де під керівництвом коуча відбувалося їх професійне спілкування стосовно проведення самооцінювання освітньої та управлінської діяльності закладу, доведено доцільність використання кейс-методу для неформального навчання керівників закладів загальної середньої освіти у контексті формування в них здатності до проведення самооцінювання освітньої діяльності закладу як складової компетентності керівника із формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Застосування кейс-методу дозволило знайти баланс між теорією і практикою, надаючи перевагу практичному аспекту. Показано, що не менш важливою перевагою кейс-методу є вільне спілкування між учасниками групи, що дозволяє зняти офіційну напругу та забезпечити обмін думками під час пошуку управлінських рішень. Охарактеризовані умови, яким мають відповідати кейси, щоб реалізували мету навчання – сформувати у керівників закладів загальної середньої освіти практичні навички та здатність застосовувати системний підхід до самооцінювання діяльності закладу; представлені результати опитування керівників закладів загальної середньої освіти.
Проаналізовані можливості неформальної освіти в контексті концепції навчання впродовж життя.