УДК 373.2:159.944.4]:001.891 СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-24

  • Наталія Валентинівна Лісневська Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка https://orcid.org/0000-0001-7910-7932
Ключові слова: емоції, вигорання, емоційне вигорання, стресостійкість, симптоми та ознаки емоційного вигорання, стадії та причини емоційного вигорання, моделі емоційного вигорання, правила уникнення емоційного вигорання

Анотація

У науково-оглядовій статті на основі аналізу наукової літератури подається сутнісна характеристика емоційного вигорання вихователів закладів дошкільної освіти. Наголошується на тому, що проблема емоційного вигорання вихователів на сьогодні постає однією з важливих і складних, оскільки стосується фізичного і психічного здоров’я спеціалістів. Визначено, що емоційне вигорання вихователів виникає через те, що вони під час своєї педагогічної діяльності постійно стикаються з об’єктивними труднощами, стресовим характером самої діяльності, накопиченням негативних емоцій. Розкриваються симптоми, ознаки, стадії, причини та моделі емоційного вигорання. З’ясовано, що емоційне вигорання проходить кілька стадій у своєму розвитку. Визначаються правила уникнення емоційного вигорання. Відмічено, що емоційне вигорання може статись не тільки з вихователями, які працюють досить довгий час, але із молодими фахівцями, які тільки проходять етап становлення як професіонал.

Біографія автора

Наталія Валентинівна Лісневська, Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Опубліковано
2025-01-02