УДК: 373.3/.5.09:355.01 Програмне забезпечення процесу розвитку критичного мислення дітей молодшого шкільного віку

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-18

Ключові слова: критичне мислення, діти молодшого шкільного віку, молодші школярі, програма розвитку критичного мислення, мислення

Анотація

У науково-методичній статті розкрито змістове наповнення програмного забезпечення,
спрямованого на розвиток критичного мислення дітей молодшого шкільного віку в умовах сучасної
початкової освіти та викликів воєнного часу. З цією метою авторами визначено сутність поняття
«критичне мислення», його структурні компоненти, а також особливості використання кейс-методу
як ефективного засобу розвитку цієї якості. З’ясовано, що критичне мислення є багатовимірним
феноменом, який трактується як вміння, здатність, форма творчого відображення дійсності,
різновид рефлексії або дисциплінований інтелектуальний процес. Описано розроблену програму
«Критичне мислення: перші кроки», яка складається із трьох модулів та передбачає комплекс занять
із використанням кейс-методу. Зроблено висновок про доцільність використання кейс-методу як
засобу цілеспрямованого розвитку критичного мислення, з урахуванням психолого-педагогічних
потреб дітей молодшого шкільного віку та викликів сучасного освітнього простору.

Біографії авторів

Галієва Ольга Михайлівна, Хортицька національна академія

Кандидат наук, доцент

Анастасія Сергіївна Двореченцева , Хортицька національна академія

кандидатка психологічних наук

Опубліковано
2024-12-27
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ