УДК 378.147 ТЕХНОЛОГІЯ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-1
Анотація
Науково-методичну статтю присвячено системному аналізу застосування технології «перевернутий клас» на уроках інформатики в початкових класах. Для дослідження використано теоретичні методи: системно-структурний аналіз, синтез, класифікація, порівняння, абстрагування, узагальнення. На основі проведеного дослідження зроблено висновок, що технологія «перевернутий клас», за умови правильної організації, може бути ефективною, підвищуючи рівень умотивованості та успішності молодших школярів. «Перевернутий клас» дозволяє змінити підхід від пасивного до активного навчання, завдяки чому здобувачі початкової освіти на уроках інформатики матимуть більше часу для практичної роботи, що може допомогти їм краще сформувати цифрові навички. Особливостями досліджуваної технології є те, що вона зосереджує увагу на ефективному використанні навчального часу в класі, сприяє індивідуалізації навчання, дозволяє молодшим школярам брати відповідальність за навчання на себе, посилює взаємодію вчителя та учня та змінює роль учителя в освітньому процесі з транслятора на фасилітатора. У ході дослідження для уроків інформатики в початкових класах адаптовано моделі реалізації технології «перевернутий клас», розроблено завдання до обраних тем. З’ясовано, що вибір моделі залежить від багатьох факторів, зокрема: теми уроку, рівня підготовки учнів, доступу до ресурсів, спланованості кожного етапу. Отже, технологія «перевернутий клас» має значний потенціал для покращення якості освіти з інформатики в початкових класах.