УДК 373.3.091.313(045) ДИТЯЧИЙ КОЛЕКТИВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ КРІЗЬ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-10-4

  • Альона Олександрівна Прокопенко Харківська гуманітарно-педагогічна академія
Ключові слова: дитячий колектив, початкова школа, принципи, Нова українська школа, педагог

Анотація

У науково-методичній статті наголошено, що дитина отримує свій ґрунтовний досвід соціалізації у початковій школі, коли усвідомлено стає членом сталого дитячого колективу. Формування та розвиток дитячого колективу початкової школи залежить від компетентності педагога, який відображає ідеї та принципи Нової української школи у власній професійній діяльності. Дитячий колектив за своєю природою є складним явищем, що потребує врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей, а також володіння дієвими методами, прийомами й засобами впливу на учнів, формами організації спільної групової діяльності. Відповідно до Концепції Нової української школи формування дитячого колективу має відбивати ключові принципи, серед яких: партнерство, виховання цінностей, згуртованість та довіра, навчання впродовж життя. У статті проаналізовано й обґрунтовано систематизовані особливості формування та розвитку дитячого колективу початкової школи за цими принципами. Наголошено, що партнерські взаємовідносини у дитячому колективі мають характеризуватися добровільністю, зацікавленістю дітей у спільній діяльності, в об’єднанні цілей та прагнень.

Біографія автора

Альона Олександрівна Прокопенко, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

докторка педагогічних наук, доцентка

Опубліковано
2024-06-21
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ