УДК 378:373.3/.5.091.12.011.3-05 ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-23

  • Алла Анатоліївна Харківська Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0003-4782-1079
Ключові слова: професійна підготовка, майбутні вчителі початкової освіти, безпечне освітнє середовище, воєнний стан

Анотація

В оглядовій розвідці наголошено, що продуктивна організація безпечного освітнього
середовища є важливою умовою формування всебічно розвиненої особистості, якій комфортно,
спокійно та цікаво здобувати нові знання. Забезпечення відповідного середовища для дітей молодшого
шкільного віку характеризується підтримкою їх психічного й фізичного здоров’я та добробуту,
відповідальністю, цінностями, доброзичливістю. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до
організації безпечного освітнього середовища в умовах воєнного стану характеризується засвоєнням
знань, формуванням умінь та навичок діяти в екстрених ситуаціях, вчасно реагувати на небезпеку,
психологічно налаштовувати дітей на оптимістичні мотиви, інформувати їх про правила поводження
з небезпечними та підозрілими предметами, про дії при евакуації та повітряній тривозі. До змісту
професійної підготовки майбутніх учителів, на думку автора, мають бути залучені навчальні
дисципліни, інноваційні форми й методи, які допоможуть усвідомити особливості організації
безпечного освітнього середовища, що дозволить їм відповідально ставитися до навчального
процесу у власній професійній діяльності.

Біографія автора

Алла Анатоліївна Харківська, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

докторка педагогічних наук, професорка

Опубліковано
2024-05-28