УДК 378.011.3-057.175:005.966] - ЗАГАЛЬНОНАУКОВІ МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ В УПРАВЛІННІ ПРОФЕСІЙНИМ РОЗВИТКОМ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-3

Ключові слова: загальнонаукові підходи, управління, професійний розвиток, комунальний заклад вищої освіти, науково-педагогічні працівники, системний підхід, синергетичний підхід, стратегічний підхід

Анотація

У науково-оглядовій статті здійснено аналіз наукових джерел і визначено, що в управлінні професійним розвитком науково-педагогічних працівників комунального закладу вищої освіти пріоритетними є системний, синергетичний і стратегічний. Авторка підкреслює, що реалізація системного підходу в управлінні спрямована на вивчення змісту, компонентів, зв’язків, принципів та закономірностей процесу управління професійним розвитком комунальних закладів вищої освіти, а також з’ясування факторів, відстеження динаміки і створення належних умов для підвищення ефективності загальної системи управління. Застосування синергетичного підходу уможливлює розширення змісту управління, дозволяє створити необхідні умови для продуктивного професійного розвитку. Стратегічний підхід пов’язаний із формулюванням стратегічних цілей закладу освіти, професійним розвитком кожного науково-педагогічного працівника, побудовою загальної й індивідуальної стратегії відповідно до потреб та запитів міста (області), якому підпорядковується заклад.

Біографія автора

Вероніка Одарченко, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-04-10
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ