УДК 376.42 ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З СИНДРОМОМ ДАУНА
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-10-12
Анотація
У науково-методичній статті представлено експериментальну методику комплексного психолого-педагогічного вивчення комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна. Охарактеризовано послідовну структуру діагностичного вивчення. Розкрито сутність кожного етапу психолого-педагогічної діагностики. Виділено критерії та показники сформованості комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей досліджуваної категорії. Виокремлено наявні методики діагностики, які застосовуються в адаптованому та модифікованому вигляді для вивчення стану сформованості окремих компонентів мовленнєвої системи й комунікативних навичок, а також запропоновано авторські завдання для вивчення комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей цієї нозологічної групи.
Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради є закладом вищої освіти, що провадить інноваційну освітню діяльність, пов’язану з наданням вищої освіти за кількома галузями знань, проводить фундаментальні та прикладні наукові дослідження, є провідним науковим і методичним осередком, має розвинуту інфраструктуру навчальних, наукових і науково-виробничих підрозділів, сприяє поширенню наукових знань та проводить культурно-просвітницьку діяльність.