УДК 159.9:316.4 СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ З ІНКЛЮЗИВНИМ НАВЧАННЯМ ШЛЯХОМ ЗАПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ШКІЛЬНОЇ СЛУЖБИ ПОРОЗУМІННЯ
DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-5
Анотація
У оглядовій статті зазначено, що за останні роки в Україні пріоритетами розвитку системи
освіти визначено демократизацію всіх ланок, повагу до психофізичних особливостей дитини, її
індивідуальних освітніх потреб. Зазначені пріоритети, насамперед, реалізуються шляхом розбудови
цілісної системи інклюзивного навчання в країні. Розглянуто проблеми, з якими стикаються учасники
освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання. Екстрапольовано булінг в дитячому колективі
як найбільш загрозливу у соціальному, індивідуальному та освітньому сенсах проблему. Способом
попередження ситуацій булінгу в школах та створення безпечного освітнього середовища
запропоновано створення шкільних служб порозуміння. Теоретично обґрунтовано, що запропонована
система профілактичної роботи у запобіганні булінгу дозволяє покращити соціально-психологічний
мікроклімат, створюючи безпечне освітнє середовище для всіх учасників освітнього процесу, адже
це налагоджений процес взаємодії медіатора, адміністрації школи, педагогічного колективу, учнів,
батьків на шляху миробудування та ненасильницького спілкування.
Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради є закладом вищої освіти, що провадить інноваційну освітню діяльність, пов’язану з наданням вищої освіти за кількома галузями знань, проводить фундаментальні та прикладні наукові дослідження, є провідним науковим і методичним осередком, має розвинуту інфраструктуру навчальних, наукових і науково-виробничих підрозділів, сприяє поширенню наукових знань та проводить культурно-просвітницьку діяльність.