УДК: 378.091.313:[316:159.947.23 ХАРАКТЕРИСТИКА ПЕДАГОГІЧНОЇ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ПРОЄКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

DOI:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-20

  • Ренате Хейкіївна Вайнола Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова м. Київ https://orcid.org/0000-0002-9754-6178
  • Сі Цзечень Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Ключові слова: модель, моделювання, проєкт, проєктування, проєктна технологія, педагогічні умови формування соціальної відповідальності, студенти.

Анотація

У науковій статті здійснено теоретичне обґрунтуванняпедагогічної моделі формування соціальної відповідальності студентів засобами проєктних технологій,що містить такі структурні складові: мету, завдання, принципи, педагогічні умови, критеріальні засади (критерії, показники і рівні сформованості), технологічне забезпечення проєктної діяльності, результат. Метою моделі визначено формування соціальної відповідальності студентів. Як результат реалізації даної моделі передбачено підвищення рівня сформованості показників соціальної відповідальності студентів. Деталізовано зміст принципів реалізації моделі: особистісної зорієнтованості освітнього процесу, діалогічності, інтегративності, нелінійності та становлення. Складовою моделі стали педагогічні умови: удосконалення форм соціально-виховної роботи; збільшення частки форм, орієнтованих на усвідомлення та прийняття цінностей соціальної відповідальності; моделювання навчальних і виробничих ситуацій, пов'язаних з необхідністю соціально-відповідальних дій; застосування технологій проєктування з метою залучення студентів до соціально значущої діяльності.

Біографії авторів

Ренате Хейкіївна Вайнола, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова м. Київ

доктор педагогічних наук, професор

Сі Цзечень, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

аспірант

Посилання

Bekh, I. D. (2003). Education of a person: educational and methodological manual: in 2 books. Book 2. Personality-oriented approach: scientific and practical principles : Lybid (ukr).
Bezrukov, V. I. (2005). Designingmanagementofpedagogicalsystems: methodology, theory, practice/ thesis for the degree of the Doctor of Pedagogical Sciences / Moscow State Pedagogical University. 2005. 315 (rus).
Bogatskaya, E. Y. (2005). Pedagogical conditions for training responsibility in students of a technical university as a component of their professional competence / thesis for the degree of the Candidate of Pedagogical Sciences : 13.00.08. Rostov-na-Donu, 2005. 202 (rus).
Davydova, S. V. (2020). The significance of project method for the professional development of artists : historical perspective and present-day context Scientific Journal of Khortytsia National Academy. (Series: Pedagogy. Social Work) : scientific journal. Publishing house of the Municipal Institution of Higher Education Khortytsia National Educational and Rehabilitation Academy of Zaporizhzhia Regional Council. Iss. 2(3). 69–79. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2020-3-7 (ukr).
Gladysheva, I. A. (2006).Pedagogical conditions for training social responsibility among students of a non-state university / thesis for the degree of the Candidate of Pedagogical Sciences : 13.00.02. Kostroma, 2006. 226 (rus).
Ilyin, G. L. (2001).Projective education and personality development. Higher Education in Russia. Iss. 4. 85–93 (rus).
Khromchenkova, N. M. (2018). Pedagogical conditions for the formation of professional responsibility of future journalists.Young Scientist. № 12 (64).119–122.(ukr).
Khutorskoy, A. V. (2003). Didactic heuristics. Theory and technology of creative teaching: Moscow University. (rus).
Makhmutov, M. I. (1975).Problem teaching : Pedagogy (rus).
Mardakhaev, L. V.(2002) Dictionary of social pedagogy : Academy (rus).
Morozov S. M.&Shkaraputa L. M. (Ed). (2000). Dictionary of foreign words : Science (ukr).
OgneviukV. & Sysoieva S. Tadeush Levovytsky in the scientific and pedagogical space of Ukraine.Oświatologia. 2021. № 10. 1–14.
Podobedova, T. Yu. (2005). Preparation of future students of the humanities profile to pedagogical design: abstract of the thesis for the degree of the Candidate of Pedagogical Sciences : 13.00.04 Theory and methods of professional education. Luhansk, 2005. 20(ukr).
Shinkaruk, V. I Philosophical encyclopedic dictionary : Abris (ukr).
Sopivnyk R. V.&Sopivnyk І. V. Foreign experience of training moral responsibility of rural youth.Scientific Notes of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy. 2014. № 3. 147–153. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2014_3_26
Vainola, R. H.& Khlestova, S. S.(2010).Deontological culture. Educational and methodical manual (ukr).
Vasiliev, S. N. (2004).Ways of formation of social responsibility in student youth. Scientific and technical collection : KFVU.11–13(rus).
Xi, Zechen, Khmiliar, O., Krasnytska, O., Vainola R. & Kravchenko I. (2020). Intensification of the educational process of higher educational institutions by tools of interactive technologies.RevistaTemposEEspaçosEmEducação, V. 13, № 32. 1–11. https://doi.org/10.20952/REVTEE.V13I32.14955(eng).
Zdravomyslov, A. G. (1986).Needs. Interests. Values : Politizdat(rus).
Рechota, E. N. (2000). Preparation of a future teacher as a system of special professional development: concept, structure, knowledge, technology. Iss. 2. : DragomanovUniversity(ukr).
Опубліковано
2022-04-27