УДК: 376-053.5-053.2/.3: 006.44: СУЧАСНИЙ СТАН І ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МКФ-ДП В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ

DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-9

  • Надія Мирославівна Горішна Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-9724-7098
  • Ганна Іванівна Слозанська Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-8394-4925
Ключові слова: інклюзивна освіта, Міжнародна класифікація функціонування, інвалідності та здоров’я дітей і молоді, діти з особливими освітніми потребами, біопсихосоціальна модель

Анотація

У науково-оглядовій статті розкрито сучасний стан та потенційні можливості використання Міжнародної класифікації функціонування, інвалідності та здоров’я дітей і молоді (МКФ-ДП) для забезпечення освітнього процесу учнів з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти України. Встановлено, що МКФ-ДП використовується для визначення освітніх потреб учнів, планування втручань, організації міждисциплінарної взаємодії, моніторингу результатів втручання, інформування та формування політики у сфері інклюзивної освіти. З’ясовано, що труднощі використання МКФ-ДП в інклюзивній освіті пов'язані з недоліками самого інструменту: відсутністю інструментів для збору та оцінки інформації щодо функціонування учнів, розроблених на основі МКФ-ДП; недостатньою підготовкою фахівців для її використання; неналагодженими механізмами взаємодії навчальних закладів, медичних, соціальних служб для отримання цілісного уявлення про функціонування учнів.

Біографії авторів

Надія Мирославівна Горішна, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

Ганна Іванівна Слозанська, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка

доктор педагогічних наук, доцент

Опубліковано
2024-02-29