УДК: 376-053.5-053.2/.3: 006.44: СУЧАСНИЙ СТАН І ПОТЕНЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МКФ-ДП В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ
DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-9
Анотація
У науково-оглядовій статті розкрито сучасний стан та потенційні можливості використання Міжнародної класифікації функціонування, інвалідності та здоров’я дітей і молоді (МКФ-ДП) для забезпечення освітнього процесу учнів з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти України. Встановлено, що МКФ-ДП використовується для визначення освітніх потреб учнів, планування втручань, організації міждисциплінарної взаємодії, моніторингу результатів втручання, інформування та формування політики у сфері інклюзивної освіти. З’ясовано, що труднощі використання МКФ-ДП в інклюзивній освіті пов'язані з недоліками самого інструменту: відсутністю інструментів для збору та оцінки інформації щодо функціонування учнів, розроблених на основі МКФ-ДП; недостатньою підготовкою фахівців для її використання; неналагодженими механізмами взаємодії навчальних закладів, медичних, соціальних служб для отримання цілісного уявлення про функціонування учнів.