УДК: 378 РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ ДУАЛЬНОЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ УКРАЇНИ: КОМПАРАТИВНИЙ ПОШУК ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ

DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-6

Ключові слова: організаційно-методичні можливості, заклади вищої освіти, принципи, дуальна освіта, ефекти дуального навчання

Анотація

Актуальність теми зумовлена питаннями поглиблення практиоорієнтованості вищої освіти, прагненням багатьох закладів освіти готувати фахівців, рівень яких відповідає сучасним вимогам ринку праці, а також пошуком можливостей для швидкого працевлаштування випускників за фахом. Метою науково-оглядового дослідження визначений компаративний аналіз вітчизняних та зарубіжних розвідок, присвячених вивченню можливостей та ефектів від запровадження дуальної вищої освіти. До основних результатів пошуку відносимо виявлені нами особливості організації дуальної соціально-педагогічної освіти (відстрочений початок виробничої діяльності та індивідуалізований характер дуального навчання в умовах професійної супервізорської підтримки), а також перелік оранізаційно-методичних можливостей закладів вищої освіти: впровадження дисциплін, програми яких зорієнтовані на дуальну модель навчання; організація виробничої (переддипломної) практики; використання ресурсу підготовкистудентами курсових та дипломних робіт за затребуваними сучасною соціально-педагогічною практикою темами; соціокультурна активність студентів (їхнє залучення до соціальних проектів, роботи в складі ГО, волонтерства);стажування за фахом. Визначені нами ефекти від організації освітнього процесу з врахуванням принципів дуального навчання (підвищення академічної успішності, розвиток низки пізнавальних навичок, навичок soft skills, а також стійкого інтересу до продовження навчання, зокрема, на магістерських програмах) підкреслюють доцільність подальших системних розвідок для вирішення порушеної проблеми.

Біографія автора

Ольга Олександрівна Сташук, Хортицька національна академія

кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2024-02-29