УДК: 378 РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ ДУАЛЬНОЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ УКРАЇНИ: КОМПАРАТИВНИЙ ПОШУК ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ
DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-6
Анотація
Актуальність теми зумовлена питаннями поглиблення практиоорієнтованості вищої освіти, прагненням багатьох закладів освіти готувати фахівців, рівень яких відповідає сучасним вимогам ринку праці, а також пошуком можливостей для швидкого працевлаштування випускників за фахом. Метою науково-оглядового дослідження визначений компаративний аналіз вітчизняних та зарубіжних розвідок, присвячених вивченню можливостей та ефектів від запровадження дуальної вищої освіти. До основних результатів пошуку відносимо виявлені нами особливості організації дуальної соціально-педагогічної освіти (відстрочений початок виробничої діяльності та індивідуалізований характер дуального навчання в умовах професійної супервізорської підтримки), а також перелік оранізаційно-методичних можливостей закладів вищої освіти: впровадження дисциплін, програми яких зорієнтовані на дуальну модель навчання; організація виробничої (переддипломної) практики; використання ресурсу підготовкистудентами курсових та дипломних робіт за затребуваними сучасною соціально-педагогічною практикою темами; соціокультурна активність студентів (їхнє залучення до соціальних проектів, роботи в складі ГО, волонтерства);стажування за фахом. Визначені нами ефекти від організації освітнього процесу з врахуванням принципів дуального навчання (підвищення академічної успішності, розвиток низки пізнавальних навичок, навичок soft skills, а також стійкого інтересу до продовження навчання, зокрема, на магістерських програмах) підкреслюють доцільність подальших системних розвідок для вирішення порушеної проблеми.