УДК 37:305(477)]-021.23(045) СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПРОБЛЕМИ ГЕНДЕРНОЇ РІВНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ СЕКТОРІ УКРАЇНИ: ПРОЄКТ EU4SKILLS
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4-1
Анотація
У науковій статті представлено результати аналітичного етапу експертного гендерного аудиту професійної освіти та її реформи в рамках реалізації основних завдань програми «EU4Skills: Кращі навички сучасної України», яка реалізовується у семи пілотних регіонах України за підтримки ЄС та його країн-членів: Німеччини, Фінляндії, Польщі, Естонії.
Основними аспектами даного експертного гендерного аудиту професійної освіти були: рамкові умови та перешкоджаючі / сприятливі фактори щодо гендерної рівності в системі професійної освіти в цілому та у вибраних пілотних навчальних закладах; виокремлення відповідних заходів щодо усунення гендерної нерівності; індикатори, що підходять для вимірювання прогресу в реалізації проєкту з урахуванням гендерних аспектів / перетворень; механізм скорочення гендерного розриву в галузевій зайнятості; рівні підтримки системи професійної освіти щодо реалізації гендерної політики; гендерні тренінги та інші заходи щодо розвитку потенціалу, які необхідно організувати для співробітників системи професійної освіти.
Подане нижче дослідження ґрунтувалося на зборі емпіричних даних та аналізі відповідних документів: плани дій відповідних організацій були проаналізовані з точки зору ґендерно-чутливої діяльності, з метою визначення проблем, що стосуються поточного статусу гендерної ситуації та порядку можливого включення гендерних аспектів; якісні дані були зібрані в рамках серії професійних інтерв’ю з липня по жовтень 2020 року, включаючи 14 інтерв’ю та групових обговорень з представниками відповідних зацікавлених сторін на двох попередньо визначених рівнях: національному, регіональному.
Крім того, було проведено 10 інтерв’ю та групових дискусій з керівниками команд та членами команд відповідних програмних підрозділів EU4Skills. Метою серії інтерв’ю було отримання уявлення про різні точки зору на проблеми просування гендерної рівності в системі професійної освіти як такої та на відповідних рівнях, а також визначення можливості включення гендерної складової у процес реформування системи професійної освіти.