УДК 378.035:316.46(045) ПОЛІАСПЕКТНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ОБДАРОВАНИХ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

DОІ: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-8

Ключові слова: обдарованість, здібності, обдарованість майбутніх педагогів, обдарований майбутній педагог, професійна підготовка

Анотація

У науково-методичній статті розкрито зміст різних аспектів професійної підготовки обдарованих майбутніх педагогів та окреслено успішні шляхи їхнього розвитку в умовах закладу вищої освіти.

У результаті аналізу ключових термінів дослідження сформовано авторське бачення дефініції поняття «обдарованість майбутніх педагогів», яке трактоване як система професійних здібностей майбутнього педагога, необхідних для забезпечення високого рівня своєї педагогічної діяльності, вирішення проблемних ситуацій, прояву креативного підходу до освітнього процесу, формування у вихованців загальних та спеціальних здібностей тощо. Доведено, що професійна підготовка майбутніх педагогів є поліаспектною структурою, яка передбачає опанування академічних знань, формування фахової майстерності, підвищення рівня інтересу до майбутньої професійної діяльності, розвитку творчих здібностей майбутніх педагогів, зокрема виявлення та подальший розвиток обдарованості. Серед провідних напрямів розвитку обдарованих майбутніх педагогів в умовах закладу вищої освіти авторкою розглянута участь здобувачів освіти у науково-дослідних роботах та гуртках.

Біографія автора

Арина Ігорівна Харківська, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

доктор філософії

Опубліковано
2024-02-28