УДК: 378.091.313:[316:159.947.23 ХАРАКТЕРИСТИКА ПЕДАГОГІЧНОЇ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ПРОЄКТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-20

  • Ренате Хейкіївна Вайнола Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-9754-6178
  • Сі Цзечень Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Ключові слова: модель, моделювання, проєкт, проєктування, проєктна технологія, педагогічні умови формування соціальної відповідальності

Анотація

У науковій статті здійснено теоретичне обґрунтування педагогічної моделі формування соціальної відповідальності студентів засобами проєктних технологій, що містить такі структурні складові: мету, завдання, принципи, педагогічні умови, критеріальні засади (критерії, показники і рівні сформованості), технологічне забезпечення проєктної діяльності, результат. Метою моделі визначено формування соціальної відповідальності студентів. Як результат реалізації даної моделі передбачено підвищення рівня сформованості показників соціальної відповідальності студентів. Деталізовано зміст принципів реалізації моделі: особистісної зорієнтованості освітнього процесу, діалогічності, інтегративності, нелінійності та становлення. Складовою моделі стали педагогічні умови: удосконалення форм соціально-виховної роботи; збільшення частки форм, орієнтованих на усвідомлення та прийняття цінностей соціальної відповідальності; моделювання навчальних і виробничих ситуацій, пов'язаних з необхідністю соціально-відповідальних дій; застосування технологій проєктування з метою залучення студентів до соціально значущої діяльності.

Біографії авторів

Ренате Хейкіївна Вайнола, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

доктор педагогічних наук, професор

 

Сі Цзечень, Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

аспірант

Опубліковано
2024-02-28