УДК: 378:001.891-047.36(045) НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-6

Ключові слова: науково-методична робота, підвищення кваліфікації, освітній процес, зміст і форми НМР, науково-методична компетентність, діагностика

Анотація

У науково-методичній статті висвітлено теоретичні та прикладні аспекти ролі і місця науково-методичної роботи у педагогічному закладі вищої освіти як засобу підвищення кваліфікації (професійного зростання) науково-педагогічних працівників. На підставі результатів аналізу наукової літератури та узагальнення досвіду Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» та Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії визначено сутність науково-методичної роботи викладачів та її спрямованість як складової освітнього процесу у педагогічному ЗВО. Узагальнено наукові напрацювання і досвід, що дозволили представити у вигляді структурно-логічних схем системи науково-методичної роботи та формування і розвитку науково-методичної компетентності педагога у педагогічному ЗВО. Визначено чинники та вимоги, що впливають на рівень і якість НМР як засобу розвитку професійної майстерності педагогів, формування їх  науково-методичної компетентності.  Окреслено коло питань, вирішення яких надає науково-методичній роботі прогресивного (інноваційного) характеру, що підвищує її потенціал як засобу розвитку ЗВО в цілому і кожного педагога окремо. Виокремлено ключові параметри, критерії та етапи діагностики науково-методичної роботи.

Біографії авторів

Іван Олексійович Степанець, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Тамара Вячеславівна Отрошко , Харківська гуманітарно-педагогічна академія

кандидат педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-02-28