УДК: 376.3:373.25 ОСОБЛИВОСТІ ДИДАКТИЧНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ФОРМ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-6-12

Ключові слова: освітня реформа, дидактичні принципи, нова українська школа, дидактика, засоби навчання, інклюзія, електронне навчання

Анотація

Наукова стаття присвячена аналізу дидактичних правил проектування електронних форм навчання і їх трансформацію відповідно до потреб інклюзивного навчання. В ході дослідження розглянута ретроспектива змін освітньої парадигми на різних етапах становлення інформаційного суспільства, теоретично обґрунтовані і сформульовані нові дидактичні принципи проектування електронних засобів навчання в умовах комп’ютеризованого освітнього процесу з інклюзивним навчанням: принцип диференціації, принцип проблемності (задачності) побудови освітнього процесу, принцип врахування етнопсихологічних особливостей дитини, принцип забезпечення безпеки і здоров’язбереження освітнього процесу через кластерне подання навчальних матеріалів, принцип паралельного мультиформатного подання навчальних матеріалів; принцип інтероперабельності і спрощення доступу до навчальних ресурсів освітніх середовищ.

Біографії авторів

Світлана Миколаївна Лупінович, Хортицька національна академія

кандидат педагогічних наук, доцент

Ірина Сергіївна Лапшина, Хортицька національна академія

кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2024-02-24