УДК 159.922.76-056.313: [159.954 НАПРЯМКИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО СІМ’Ю У ПІДЛІТКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-6-11

  • Тетяна Ігорівна Валько Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-2173-3428
Ключові слова: підлітки, інтелектуальне порушення, уявлення про сім’ю, образ сім’ї, спеціальний заклад освіти

Анотація

У науково-оглядовій статті представлено теоретичний аналіз психолого-педагогічної проблеми формування уявлень про сім’ю у підлітків з інтелектуальними порушеннями. Актуальність дослідження визначається особливостями психічного розвитку цієї категорії осіб та низьким рівнем культури стосунків у багатьох сім’ях, де виховуються ці підлітки, що надалі заважає їм сформувати позитивний образ відносин між членами родини. Метою статті є конкретизація напрямків діяльності педагогів спеціальних закладів з формування уявлень про сім’ю у підлітків з інтелектуальними порушеннями. У статті розкрито зміст поняття «уявлення про сім’ю», проаналізовано його основні компоненти: когнітивний, емоційно-ціннісний та поведінковий. Узагальнено результати досліджень науковців з проблеми визначення напрямків роботи з формування уявлень про сім’ю. Доведено, що системна реалізація всіх напрямків сприятиме формуванню уявлень про сім’ю та стане передумовою успішного самостійного сімейного життя підлітків з інтелектуальними порушеннями.

Біографія автора

Тетяна Ігорівна Валько, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

аспірантка

Опубліковано
2024-02-24