УДК 159.923.2: 376.1: 616.831-00 ВПЛИВ ОСОБИСТІСНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ФУНКЦІЙ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ НА ЇХНЮ КОМПЛЕКСНУ ІНТЕГРАЦІЮ У СУСПІЛЬСТВО

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-14

  • Ганна Олександрівна Найдьонова Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, м. Київ https://orcid.org/0000-0002-6679-0469
  • Таїсія Вадимівна Зацепіна National Pedagogical Dragomanov University
Ключові слова: особистісна ідентичність, порушення опорно-рухового апарату, дитячий церебральний параліч, підлітковий вік, інтеграція у суспільство, соціальна адаптація, соціалізація

Анотація

У науково-методичній статті розглядається взаємозв’язок між особистісною ідентичністю та комплексною інтеграцією підлітків із порушеннями опорно-рухового апарату у суспільство. Підлітковий вік є сенситивним у контексті особистісної ідентичності, коли здатність до рефлексії, самопізнання впливає на намагання знайти своє місце в суспільстві, розуміння сильних та слабких сторін власної особистості тощо. Проаналізовано наукові дослідження, у яких на емпіричній основі розглядаються різні аспекти особистісної ідентичності підлітків із дитячим церебральним паралічем. Визначено, що соціум та включення до суспільного життя є важливим фактором розвитку ідентичності, особливо у період її становлення у підлітковому та юнацькому віці. У сучасному суспільстві ця категорія дітей стикається з певними обмеженнями, незважаючи на орієнтовану на інклюзивне навчання політику держави. Це все, в свою чергу, впливає на становлення особистісної ідентичності підлітка із порушенням психофізичного розвитку, яка в подальшому буде визначати його соціальну позицію та прагнення бути повноцінним членом суспільства.

Було визначено напрями роботи психолога з підлітками із порушеннями функцій опорно-рухового апарату з метою їх успішної інтеграції у суспільство. Підкреслено важливість роботи із батьками, їх психологічної підтримки задля покращення психологічного клімату в родині, що важливо для особистісного та пізнавального розвитку підлітка з порушеннями опорно-рухового апарату.

Біографії авторів

Ганна Олександрівна Найдьонова, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, м. Київ

Кандидат психологічних наук, доцент

Таїсія Вадимівна Зацепіна, National Pedagogical Dragomanov University

магістр психології

Опубліковано
2024-02-23