УДК 378.4.014.5:305 РЕАЛІЗАЦІЯ ГЕНДЕРНОГО ПЛАНУВАННЯ В УНІВЕРСИТЕТСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ДОСВІД ЦЕНТРУ ГЕНДЕРНОЇ ОСВІТИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2025-12-6

Ключові слова: гендерна рівність, гендерний план, університет, інклюзивне середовище, гендерна політика, Резолюція 1325, соціальна відповідальність, Центр гендерної освіти, гендерний аудит, воєнний стан

Анотація

У науково-оглядовій статті проаналізовано досвід Центру гендерної освіти факультету соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету (м. Запоріжжя) у формуванні культури гендерної рівності в університетському середовищі. Створення цього Центру – реакція активістів-науковців на суспільно-політичні тенденції, які відбуваються у суспільстві. Автори розглядають гендерний план університету як інструмент трансформації освіти, що відповідає принципам інклюзивного безпечного середовища та профілактики насильства. Презентована діяльність Центру гендерної освіти, розкрита його роль у Всеукраїнській мережі центрів гендерної освіти, співпраця з жіночими громадськими організаціями, реалізація просвітницьких та дослідницьких ініціатив.

У статті акцент зроблено на важливості Резолюції 1325 ООН «Жінки. Мир. Безпека» у формуванні локальних стратегій. Окреслено проблеми розробки гендерного плану, зокрема проблема технології його розробки, а також визначено гендерні питання університету, який знаходиться в прифронтовій зоні.

Біографії авторів

Олександр Іваницький, Запорізький національний університет

доктор педагогічних наук, професор

Тетяна Голованова, Запорізький національний університет

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Ольга Пономаренко, Запорізький національний університет

докторка педагогічних наук, професорка

Опубліковано
2025-06-13