УДК: 378.147; 001.2:001.4 НАУКОВА ОСВІТА І РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ МАСШТАБІВ ВЕЛИЧИН ОБ’ЄКТІВ МАТЕРІАЛЬНОГО СВІТУ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-3

Ключові слова: великі ідеї науки, величина, масштаб, наукова освіта, об’єкти матеріального світу, принципи, репрезентація, шкала масштабів

Анотація

У статті встановлюється відповідність необхідної в сучасних умовах зростання обсягів і меж наукового пізнання належної репрезентації шкали масштабів величин об’єктів матеріального світу (ОМС) принципам і ідеям наукової освіти. Показано, що шкала масштабів вимірів величин ОМС мікро-, нано-, макро- , мегасвіту, Всесвіту загалом є науковим і соціокультурним феноменом із власною пізнавальною історію створення, що має бути враховано як особливість її розуміння у науковій освіті.

Доведено, що розуміння визначених у науковій освіті, як освітній моделі, ключових принципів і «великих ідей науки» актуалізується дидактичними можливостями репрезентаціії шкали масштабів величин ОМС.

Біографії авторів

Анатолій Іванович Павленко, Хортицька національна академія

доктор педагогічних наук, професор

Дмитро Іванович Леощенко, Хортицька національна академія

кандидат філософських наук

Опубліковано
2024-02-23
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ