ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ МЕТОДУ «ДОБРОГО СТАРТУ» У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ДОВКІЛЛЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2025-12-13

  • Вікторія Євгенівна Коваленко Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-7792-4653
  • Інна Миколаївна Литвин Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-8946-1449
Ключові слова: Ключові слова: діти з інтелектуальними порушеннями, метод «Доброго старту», довкілля, психомоторний розвиток, корекція.

Анотація

У статті розглядається технологія застосування елементів методу «Доброго старту» (М. Богданович) у процесі формування уявлень про довкілля у дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Висвітлено теоретичні підходи до формування природничих уявлень у дітей на заняттях освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі». Обґрунтовано педагогічні умови впровадження методу «Доброго старту» в освітній процес, розкрито його можливості у формуванні уявлень про довкілля, розвитку мовлення, комунікації та соціалізації дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Представлено план-конспект заняття з ознайомлення з довкіллям для дошкільників з інтелектуальними порушеннями із використанням елементів «Методу доброго старту» М. Богданович за освітнім напрямом «Дитина в природному довкіллі».

 

Біографії авторів

Вікторія Євгенівна Коваленко, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

доктор педагогічних наук

Інна Миколаївна Литвин , Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидат педагогічних наук

Опубліковано
2025-06-13