УДК 37.0:001.8:004 МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-2

  • Світлана Миколаївна Калаур Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0001-8099-9392
  • Галина Анатоліївна Діда КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-6981-8885
Ключові слова: методологія, інформаційно-комунікаційні технології, освітній процес, принципи, здобувачі освіти

Анотація

У науково-методичній статті наведено узагальнені авторами принципи побудови сучасного освітнього процесу, а також виділено характеристики педагогічної комунікації під час використання ІКТ.

Використовуючи формулювання загальнонаукових положень, знайдених у психолого-педагогічних дослідженнях, висвітлено сутність методологічних засад педагогічної діяльності. За певних умов будь-яка система принципів може бути розроблена, конкретизована або доповнена. Отже, у контексті вимог щодо підвищення ефективності використання ІКТ представлену сукупність існуючих принципів було доповнено такими принципами використання ІКТ у навчанні: навчальна цінність, педагогічна доцільність, пізнавальна значущість, дидактична значущість. та методична ефективність. У реальному педагогічному процесі зміст компонентів та їхні зв'язки (як складової дидактичної структури) з'ясовується, зокрема, на основі врахування специфічних психолого-педагогічних особливостей студентів і викладача (згідно з виділенням відмінних ознак дидактичної структури).

Біографії авторів

Світлана Миколаївна Калаур, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

доктор педагогічних наук, професор

Галина Анатоліївна Діда, КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради

викладач

Опубліковано
2024-02-23
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ