УДК 373.2’’364’’ ОГЛЯД ЧИННИКІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-7
Анотація
Науково-оглядова розвідка присвячена визначенню чинників забезпечення якості дошкільної освіти. Окреслено, що геополітичні виклики зумовлюють нагальну потребу в створенні безпечного освітнього середовища.
Психоемоційний стан дітей, запити замовників освітніх послуг (батьків, та осіб, що їх замінюють), родин, які постраждали внаслідок збройної агресії, а також необхідність модифікації освітніх програм до умов воєнного стану вимагають від педагогів особливих знань, адаптаційних стратегій і психолого-педагогічної підтримки.
Автори зазначають, що забезпечення якості дошкільної освіти в умовах воєнного часу має законодавче підґрунтя, а саме: забезпечення права на освіту, що є визначальним для індивіда та суспільства в цілому. Забезпечення якості дошкільної освіти розглянуто, не тільки як адміністративне завдання, але й як соціокультурна відповідальність, що має базуватися на комплексному підході з урахуванням викликів сьогодення, необхідності мультидисциплінарної підтримки й стратегічного планування в умовах нестабільності. Пересвідчилися, що в межах вибірки інституційних установ (закладів дошкільної освіти) підходи щодо якості освітнього процесу різняться, і з воєнним станом «якість» залишається риторичною ремаркою.