УДК: 37.01:37.06:316.36 СОЦІАЛЬНО-ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї ЯК ПОЧАТОК ФОРМУВАННЯ ЗАСАД ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОЇ ОСОБИСТОСТІ

DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-1

  • Любов Іванівна Юрченко Національний університет цивільного захисту України м. Харків https://orcid.org/0000-0003-4957-338X
  • Людмила Олександрівна Гонтаренко Національний університет цивільного захисту України м. Харків https://orcid.org/0000-0001-6993-5494
Ключові слова: екологічне виховання, екологічна свідомість, екологічний світогляд, екологічна компетентність, культура

Анотація

У науково-методичній статті проаналізовано основні фактори соціально-екологічного виховання сучасної особистості та закономірності їхнього впливу на формування засад екологічної особистості та намічено шляхи її вдосконалення. Новизна роботи полягає в дослідженні специфічного феномену екологічного виховання не відокремлено, а в загальній системі виховного процесу з екстраполяцією на майбутню екологічну компетентність особистості.

Екологічна освіта, екологічне виховання і екологічна діяльність сучасної особистості осмислені в статті через призму засобів формування екологічної компетентності. Серед них провідними є екологічне виховання та формування екологічного мислення в підростаючого покоління. І те, і друге зароджується в сім׳ї, розвивається в школі, разом з екологічною освітою у вищому навчальному закладі формує засади екологічної компетентності, вкрай необхідної майбутньому фахівцю.

Біографії авторів

Любов Іванівна Юрченко, Національний університет цивільного захисту України м. Харків

доктор філософських наук, професор

Людмила Олександрівна Гонтаренко, Національний університет цивільного захисту України м. Харків

кандидат психологічних наук, доцент

Опубліковано
2024-02-23
Розділ
ЗАГАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ТА ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ