УДК 378.015.3:005.32:355.0+616.0 МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ТА АСПІРАНТІВ ДО І ПІД ЧАС УСКЛАДНЕНИХ УМОВ (ПАНДЕМІЯ COVID-19, ВОЄННИЙ СТАН В УКРАЇНІ)

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-1

  • Володимир Іванович Староста Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет http://orcid.org/0000-0002-5880-2482
Ключові слова: мотивація навчання, внутрішня мотивація, зовнішня мотивація, пандемія Covid-19, воєнний стан в Україні, онлайн-опитування студентів та аспірантів

Анотація

У статті проведено порівняння поглядів учасників освітнього процесу щодо мотивації навчання у вищій школі до та під час ускладнених умов (пандемія Covid-19, воєнний стан в Україні). Для опрацювання результатів анонімного онлайн-опитування 3881 респондентів (бакалаврів, магістрантів та аспірантів) використано комп’ютерну програму IBM SPSS Statistics 23. Встановлено під час опитування 2019-2020, що найбільші показники має внутрішня мотивація. Виявлено відсутність статистично значущих відмінностей (t-критерій; p≤0,05) щодо показників мотивації до та на початку ускладнених умов між незалежними вибірками студентів і аспірантів у більшості випадків, проте аспіранти мають дещо вищі показники мотивації навчання порівняно зі студентами. Для студентів характерна тенденція пониження мотивації навчання в динаміці (2019-2023). Студентки виявляють статистично кращі (t-критерій; p≤0,05) показники внутрішньої та зовнішньої мотивації порівняно з представниками чоловічої статі. Студенти з високим рівнем навчальних досягнень мають кращі показники мотивації навчання.

Біографія автора

Володимир Іванович Староста, Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-12-27