УДК 378: 37.011.3 – 051: 78+004 МОДЕЛЬ STEAM-ОРІЄНТОВАНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЇХ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КУЛЬТУРИ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-16
Анотація
В умовах SТЕАМ-освіти (наука, технології, інженерія, мистецтво, математика) проблема підготовки вчителів музики полягає в необхідності інтеграції музичного мистецтва з іншими дисциплінами. Це вимагає від вчителів музики не лише професійних знань і навичок у галузі музики, але й розуміння технологій, інженерних рішень і наукових підходів. Підготовка таких учителів повинна враховувати здатність використовувати сучасні технологічні інструменти, міждисциплінарні методи навчання та інтеграцію музики в загальний STEAM-контекст. Важливо також розвивати в учителів критичне мислення та креативність для створення інноваційних навчальних програм. Тому метою статті є змоделювати та обґрунтувати модель розвитку інформаційно-цифрової культури вчителів музики в умовах STEAM-орієнтованої професійної підготовки. Ми використовували метод моделювання, на основі якого розробили і обґрунтували відповідну модель. Модель складається з цільового, теоретико-методологічного, змістовного та критеріально-результативного блоків. Модель базується на низці методологічних підходів (системний, інформаційний, цифровий та культурологічний), передбачає дотримання дидактичних принципів у навчанні (принцип індивідуалізації навчання, міжпредметної інтеграції, креативності, використання цифрових технологій), реалізується через модернізацію змісту навчання (спецкурс «Інформаційно-цифрова культура музикантів та STEAM-освіта»), використання форми (лекції, практичні заняття і робота в парах), методів (проєктний, дослідницький, моделювання, мозковий штурм, метод професійно-проблемного рефлексування) і засобів (цифрові ресурси та STEAM-проєкти) навчання та завдяки розробленому діагностичному апарату (критерії, показники й рівні) дає можливість відслідкувати результат – розвиток ІЦК майбутніх учителів музики.