УДК 81'243:378.147:004.032.26 МОЖЛИВОСТІ НЕЙРОМЕРЕЖ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2024-11-14
Анотація
У статті проаналізовано можливості використання нейромереж при вивченні іноземних мов у закладах вищої освіти. Визначено, що нейромережа ‒ це комп'ютерна програма, яка працює відповідно до людського мозку, тобто вона проганяє вхідні дані через систему «нейронів» - більш простих програм, що взаємодіють між собою, після чого видає певний результат обчислень на основі цієї взаємодії, враховуючи досвід та помилки минулих запусків програми. Основую нейромереж є математична модель, котра має здатність наслідувати роботу біологічних нейронів, тобто, це ті принципи, відповідно до яких, працює людський мозок, котрий спроможний навчатися, та засвоювати нову інформацію. Відповідно, не обминуло це й освітній процес. На сьогодні новий інструмент в освітньому процесі стрімко почали застосовувати у вивченні іноземної мови у закладах вищої освіти. На даний момент відомі такі нейромережі як Chat GPT, Twee, MagicSchool.ai, ReadyTo, Curipod. У статті зазначено, що нейромережі відкривають нові можливості для навчання та викладання іноземних мов у закладах вищої освіти. Крім того, одним із прикладів нейромереж являють також собою чат-боти. Автор зазначає, що чат-бот представляє собою спеціально адаптовану мережу, котра має здатність наслідувати діалоги з реальними людьми, відповідати на запитання, шукати, аналізувати, та видозмінювати інформацію згідно запиту користувачів, або спілкуватись у заданій їм манері. У статті автор дослідив переваги чат-бота і відповідно недоліки, який представлений тим, що чат-бот припускатися помилок і неможливо замінити природнє спілкування з невербальними засобами. Проте, нейромережі дуже легкі, прості та зручні у користуванні інструменти, які не вимагають особливих спеціальним навиків у роботі з ними. Крім того, вони є чудовими помічниками для викладачів у створенні та підготовки матеріалів до занять, які є оригінальними, цікавими, та відповідно мотивуючими для студентів у вивченні іноземної мови.