УДК 376.42 ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З СИНДРОМОМ ДАУНА

DOI : https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-10-12

  • Тетяна Андріївна Саєнко Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0001-6886-4495
Ключові слова: синдром Дауна, діти дошкільного віку, комунікативно-мовленнєві навички, інтелектуальні порушення, психолого-педагогічне вивчення

Анотація

У науково-методичній статті представлено експериментальну методику комплексного психолого-педагогічного вивчення комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна. Охарактеризовано послідовну структуру діагностичного вивчення. Розкрито сутність кожного етапу психолого-педагогічної діагностики. Виділено критерії та показники сформованості комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей досліджуваної категорії. Виокремлено наявні методики діагностики, які застосовуються в адаптованому та модифікованому вигляді для вивчення стану сформованості окремих компонентів мовленнєвої системи й комунікативних навичок, а також запропоновано авторські завдання для вивчення комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей цієї нозологічної групи.

Біографія автора

Тетяна Андріївна Саєнко, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

аспірантка третього року навчання,

спеціальності 016 Спеціальна освіта,

кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології

Опубліковано
2024-07-07